آموزش تبلیغات آنلاین و بازاریابی آنلاین

سری مقالات برندینگ و برندسازی

آموزش تبلیغات آنلاین و بازاریابی آنلاین

سری مقالات برندینگ و برندسازی

آموزش تبلیغات آنلاین و بازاریابی اینترنتی، مقالات برندینگ و برندسازی و استراتژی بازاریابی

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

ایجاد یک برند جدید یا تجدید قوای برند موجود یکی از کارهای مهم بازاریابان محسوب می شود، نه کاری که هرساله زمان و بودجه خود را به آن اختصاص دهند. متأسفانه، در برخی موارد این گرایش وجود دارد که نسبت به استانداردهای برند احساس بی حوصلگی کنیم و به داشتن برندهای متنوع متمایل شویم. وحتی با وجود اینکه می دانیم برندهای قوی از طریق برنامه­ های کاربردی سازگار در دراز مدت به وجود می ­آید، بخش خلاق سازمان بدون درنگ پیشنهاد برندسازی مجدد را مطرح کند.

اما در اصل برندسازی نباید به این صورت و بدون اصول درست آن انجام شود. اگر شما سه نکته اساسی در مورد ساخت برند  که در زیر آمده است را دنبال کنید، می توانید استانداردهایی طراحی کنید که برای شما و همکارانتان در آینده الهام بخش باشد. در ادامه سه نکته راهبردی در مورد برند یا نام تجاری باهم مرور می کنیم :

نکته۱ ) قوانین طراحی برند را محدود کنید و به جای آن برنامه ­ای برای طراحی شخصیت برند ایجاد کنید.

گرچه ممکن است امروزه  کتابخانه ­های تصویری و شبکه­ های طراحی شده ­ی ملموس چیزی باشد که شما می­ پسندید، اما در طول سه سال مطمئناً از آنها خسته می شوید. برای خلق یک سیستم منعطف، با طراحی برند یا ایجاد مجموعه ­ای از دستور العمل ­های توصیفی برای طراحی برند شروع کنید، که طراحان و نویسندگان را برای ایجاد ارتباطی توام با احساسات مشابه تشویق کند. بهتر است استانداردهای برند براساس طراحی شخیت برند تعریف شود، به همین دلیل کمپین­ های برندسازی متنوع و تازه خواهد بود اما به سرعت می تواند به عنوان هدف، قبل از دیدن یک آرم یا لوگو شناسایی شود.

نکته ۲ ) مجموعه ­ای از سبک­ های گرافیکی متغیر و منعطف برای طراحی برند خلق کنید.

شما به قوانین و استاندارد های گرافیکی نیاز دارید اما باید توجه کنید این قوانین در مجموعه سبک ­هایی که همیشه در حال تغییر اند، قابل تشخیص باشند. از گروه برندسازی خود بخواهید که ۴ تا ۶ سبک و راهبرد گرافیکی را ایجاد و توسعه دهند. وقتی برند خود را راه اندازی می کنید، برای حداقل دو دوره سه ماهه از سال، به مجموعه سبک ­هایتان تکیه کنید و آنها را دنبال کنید. سپس، به کارکنان خلاق خود آزادی عمل بدهید تا در طول زمان سبک­ های اضافه­ ای را براساس طراحی شخصیت برند اضافه کنند سبک­ هایی که به نوعی توسط رقبا مورد استفاده قرار گرفته اند یا تاریخ گذشته محسوب می شوند میتوانند به راحتی از مجموعه سبک­ ها کنار گذاشته شوند.

نکته ۳ ) از کم و زیاد کردن رنگ به پالت کمپین های بازاریابی خود نهراسید.

یک حقیقت مشهود در صنعت ما این است که اغلب شرکت­ها به گروه­های کاری خود اجازه نمی دهند که از تمام رنگ ­های تعیین شده در راهنمای استانداردهای برند استفاده کنند. شاید دلیل این امر آن است که رئیس ارشد اجرایی شرکت از یک سری رنگ ­ها متنفر است. یا شاید به آن دلیل است که یک رنگ به خصوص دقیقاً توسط رقیب مورد استفاده قرار گرفته است. به هرحال به هر دلیلی که باشد، از تغییر نهراسید. قرار دادن محدودیت بر روی خط قرمزها برای افراد خلاق معنایی ندارد. اگر محدودیت ها خطر جدی به همراه ندارد تغییر آنها ممکن است فرصتی  برای یک موفقیت تازه باشد.

  • ۹۶/۰۲/۰۹
  • مهرا ریحانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی