آموزش تبلیغات آنلاین و بازاریابی آنلاین

سری مقالات برندینگ و برندسازی

آموزش تبلیغات آنلاین و بازاریابی آنلاین

سری مقالات برندینگ و برندسازی

آموزش تبلیغات آنلاین و بازاریابی اینترنتی، مقالات برندینگ و برندسازی و استراتژی بازاریابی

کلمات کلیدی

۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اگر زمان، پول و تلاش خود را در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری کرده اید و اما سودی در مقابل کسب نکرده اید دست نگه دارید. این اتفاق چیز عجیبی نیست. اکثر بازاریابان به هنگام ایمیل و بلاگ کردن محتوا و نوشتن محتوا در شبکه های اجتماعی، درباره بازاریابی محتوا دچار اشتباه می شوند و ممکن است به درستی آن را به کار نگیرند.
این اتفاق نباید سبب کنار گذاشتن بازاریابی محتوا شود. بلکه شما باید تلاش خود را بکنید تا آن را بهتر انجام دهید. محتوا همانند انواع دیگر بازاریابی است : اگر بازاریابی محتوا هدف مشخص نداشته باشد و بازار هدفش به درستی مشخص نشده باشد و بهینه سازی نشده باشد ( همان طور که بازاریابی ایمیلی و یا فعالیت های جستجوی پولی را بهینه سازی می کنید )، به درستی کار نخواهد کرد و مخاطبین تان را جذب نمی کنید.
بازاریابی محتوا را به درستی انجام دهید در این صورت است که بازاریابی به یک فعالیت راحت برایتان تبدیل می شود. هنگامی که محتوا به شما کمک می کند تا برای برند و افرادتان در سازمان جایگاه سازی کنید، صنعت نیز مشتریان را بر می انگیزاند، چرخه فروش را کوتاه تر می کند و به شما برای بستن قردادهای بیشتر کمک می کند. در ادامه ۶ اشتباه در انجام بازاریابی محتوا را بررسی می کنیم :
اولین گام در بهینه سازی استراژی بازاریابی محتوایی این است که بدانید چه کارهای اشتباهی انجام می دهید:

۶ اشتباهی که در بازاریابی محتوا مرتکب می شوید.

۱ ) تعیین نکردن اهداف :

منظور از فعالیت های بازاریابی محتوایتان چیست؟ اگر شما ندانید که فعالیت های بازاریابی محتوایتان قرار است به کجا برسد، چگونه می خواهید بفهید که موفقیت آمیز هستند یا خیر؟ قبل از اینکه محتوا ایجاد کنید اهدافتان را تعیین کنید و سپس کارکردن در راستای آن را شروع کنید.

۲ ) تعیین جامعه هدف اشتباه :

سخنان نامفهوم زیادی در سایت وجود دارند که با اندیشه جذب مشتری نوشته شده اند اما بسیاری از کاربران بالقوه آن ها را درک نمی کنند. اگر شما همتایان صنعت را مورد هدف قرار نداده اید ( برای مثال جمعیت استخدام ) پس بهتر است که متن را ساده تر کنید و از زبانی استفاده کنید که هر کسی آن را می فهمد. به یاد داشته باشید که کاربران به این علت شما را انتخاب می کنند که تخصص و منابع کافی برای انجام درست کاری را ندارند. فهمیدن اینکه چگونه می خواهید به آن ها کمک کنید را برایشان سخت نکنید.

۳ ) انتظار داشتن از کمپین ها که مانند ویروس گسترش یابند :

شما یک پست جذاب نوشته اید و آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اید اما هیچ بازتابی کسب نکرده اید. در یک جهان بی عیب و نقص، کمپین های بازاریابی محتوای تان موفق خواهند شد و همانند ویروس گسترش می یابند و شما هزاران مخاطب را به خود جذب می کنید. اما در واقعیت همچین اتفاقی نمی افتد، و حتی شما به سختی می توانید مخاطبان را به خود جذب کنید. در واقع شما باید به سختی کار کنید تا بتوانید از طریق بازاریابی ایمیلی و فعالیت در رسانه های اجتماعی برای محتوایتان جایگاه سازی کنید. شاید شما برای افزایش ترافیک حتی مجبور به پرداخت هزینه شوید به این صورت که برای جستجوی های پولی و یا تبلیغات حمایت کننده بر روی Facebook،Twitter، LinkedIn هزینه پرداخت کنید. آیا فکر می کردید بازاریابی محتوا بدون هزینه و رایگان است؟ یک محتوای عالی به شما کمک می کند تا کارآیی تکنیک های بازاریابی پولی را حداکثر کنید. با صرف هزینه برای ترافیک بیشتر، شما می توانید به مخاطبان تان یک بهانه خوب برای به یاد آوردن شما بدهید. بازاریابی محتوا در اینجا می تواند به خوبی عمل کند.

بازاریابی محتوا - بازاریابی ایمیلی

۴ ) استفاده کردن از محتوا تنها برای یک بار :

یک محتوای عالی می تواند بارها و بارها استفاده شود. از فرصت استفاده کنید و محتوایتان را تا آنجا که ممکن است بازیابی کنید و آن را دوباره آماده کنید. یک پست خوب، محتوای عالی را برای کمپین های بازاریابی ایمیلی و فعالیت های رسانه های اجتماعی فراهم می کند، و حتی می توان از این محتوا در روزنامه ها، کتاب های الکترونیک، سخنرانی ها و یا سمینارهای وبی استفاده کرد. به یاد داشته باشید که کاربران بالقوه که در راستای قیف فروش یا sale funnel ( مدلی برای توصیف رفتار مشتریان به هنگام تبدیل شدن از مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل ) حرکت می کنند برای اولین بار محتوای شما را می بینند. تا زمانی که محتوای شما جذاب، مرتبط و به موقع باشد، برای افراد جدید، جدید و تازه به نظر می رسد.

۵ ) ایجاد محتوا با شتاب بازاریابی محتوایی که دارای نرخ بازدید بالا است همانند ضربان قلب، ثابت و قوی است.

اگر میان فعالیت های بازاریابی تان فاصله زیادی بیفتد ممکن است مشتریان بالقوه شما را فراموش کنند و یا حتی رقبای قوی تر که نرخ بازدید محتوای بالاتری دارند را انتخاب کنند. بنابراین همیشه فعالیت های بازاریابی مستمر و قوی داشته باشید.

۶ ) تسلیم شدن:

قرار دادن دو یا سه پست بلاگی، تنها یک کمپین از طریق ایمیل و ارسال چند پست سطحی در رسانه های اجتماعی، استراتژی بازاریابی محتوا محسوب نمی شود و حتی به سختی می توان اسم آن ها را فعالیت بازاریابی محتوا نامید! اما هنوز بازاریابان زیادی هستند که تنها به همین فعالیت ها بسنده می کنند و درنتیجه موفق نمی شوند. شما از یک تبلیغ در تلویزیون و یا یک تبلیغ در روزنامه انتظار افزایش فروش در بنگاه تان را ندارید، پس چطور می توانید از اولین فعالیت های بازاریابی محتوایتان همچین انتظاری داشته باشید؟ بر روی بازاریابی محتوا باید بیشتر کار کنید. هر چه بیشتر تلاش کنید، بیشتر در آن مهارت به دست می آورید و در نتیجه برای شما موفقیت آمیزتر عمل خواهد کرد. به یاد داشته باشید هر چه از فعالیت های بازاریابی محتوای بیشتری انجام دهید بیشتر فرصت این را خواهید داشت که افراد درست به محتوای شما دست یابند.
آیا به بازاریابی محتوا اهمیت کمی داده اید؟ اگر این طور است باید زمان بیشتر، پول بیشتر و تلاش بیشتر برای آن صرف کنید و در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری بیشتری کنید. با موفق شدن در استراتژی بازاریابی محتوا بیشتر از چیزی که فکر می کنید به دست می آورید پس برای استراتژی خود اهداف تعیین کنید، جامعه هدف درست را انتخاب کنید، محتواها را مستمر ایجاد کنید و از محتواهایتان بیشتر استفاده کنید و در نهایت تسلیم نشوید.

  • مهرا ریحانی