آموزش تبلیغات آنلاین و بازاریابی آنلاین

سری مقالات برندینگ و برندسازی

آموزش تبلیغات آنلاین و بازاریابی آنلاین

سری مقالات برندینگ و برندسازی

آموزش تبلیغات آنلاین و بازاریابی اینترنتی، مقالات برندینگ و برندسازی و استراتژی بازاریابی

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

با بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر، بازار هدف خود را در فضای مجازی موثرتر جذب نمایید.

قبل از اینکه به تغییر و تحولات اخیر در مورد SEO بپردازیم، مقدمه ای کوتاه از آنچه که در ابتدا درمورد SEO انجام می شده است تا به امروز را مرور کنیم.

آنچه تا به امروز در مورد SEO انجام می شده، تلاش بی اندازه ای برای جستجو در تحلیل کلمات و جاسازی آنها از طریق مهارت های تکنیکال در بدنه وب سایت و وبلاگ مثل سرعنوان ها و متا دیسکریپشن ها ( Meta descriptions ) بوده است.

به مرور زمان تاثیر لینک ها نیز به بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر افزوده شد و ثبت نام در دایرکتوری ها و لینک گرفتن از سایر وب سایتهای مرتبط با پرداخت هزینه های مربوطه.

اما بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر ( SEO ) به همین جا ختم نشد و مانند سایر استراتژی های بازاریابی اینترنتی روز به روز در حال گسترش و تغییر است و امروزه موارد زیر از مهمترین موارد موثر در SEO در نظرگرفته می شوند:

۱ ) بازاریابی محتوایی به ” شرط داشتن  محتوای با کیفیت “

به جای لینک گرفتن و پرداخت هزینه به بلاگرها برای اینکه از محصولات و برند شما بنویسند، خود محتوای با کیفیت را براساس نیازهای بازار هدفتان و اینکه محصول و خدمات کسب وکار شما چه ویژگی ها و مزایایی دارند، تهیه کنید.

تولید محتوای با کیفیت تنها به بلاگ پست ها ختم نمی شود و مواردی مانند infographics، اسلایدهای آموزشی، گالری های عکس و PDF های قابل دانلود را نیز شامل می شود.

محتوای باکیفیت تاریخ انقضا ندارد و همواره می تواند به عنوان یک بازاریاب حرفه ای در هر ساعتی از شبانه روز در دنیای مجازی، به معرفی و بیان ویژگی های محصولات و یا خدمات برند شما بپردازد.

۲ ) دیجیتال PR

امروزه دیگر ساختن لینک و گرفتن لینک از سایر وبلاگ ها و وب سایت ها برای SEO خیلی موثر نیست. به جای این کار از اشخاصی کمک بگیرید که واقعا در زمینه روابط عمومی اینترنتی فعال هستند. بگذارید آنها به صورت واقعی از تجربیات واقعی خودشان از محصولات و خدمات برند شما بنویسند و آن را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارند. از این طریق لینک های بدست آمده برای وبلاگ و یا وب سایت شما ممکن است کمتر از قبل باشد، اما لینک هایی واقعی و با کیفیت خواهند بود.

۳ ) رسانه های اجتماعی

استنباط اینکه کلیه فعالیت های رسانه های اجتماعی مستقیما منجر به افزایش رنک وب سایت شما براساس یک سری از کلمات خاص خواهد شد، درکی نادرست است. اما در عوض، فعالیت های منظم و برپایه اصول برندینگ در رسانه های اجتماعی موجب افزایش آگاهی بازار هدف از برند شما خواهد شد. یادتان باشد محتوای با کیفیت در انواع مختلف خود، در کنار استراتژی های برندینگ نقش به سزایی در رشد و ارتقایبرندینگ اینترنتی کسب وکار شما خواهد داشت.

معاملات مستمر در رسانه های اجتماعی با مخاطبینتان و دریافت نظرات مثبت ومنفی آنها و به طورکلی فعالیت های رسانه های اجتماعی برند شما می تواند به طور غیر مستقیم موجب بهبود SEO وب سایت شما شود.

محتوای باکیفیت و جذاب برای بازار هدفتان، در مدت زمان کوتاهی نشر می شود که هزینه های آن در مقایسه با تبلیغات محیطی بسیار کمتر نیز هست.

هم چنین فراهم نمودن اطلاعاتی مانند ساعات کار، شماره های تماس و اطلاعاتی از این قبیل در مورد کسب وکارتان برای موتورهای جستجوگر، امروزه در بهبود SEO نقش دارد. چراکه به نوعی بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر محسوب می شود.

با توجه به آنچه گفته شد، بهبود SEO همانند گذشته تنها از طریق مهارت های تکنیکال و از طریق پرکردن وب سایت ها با کلمات کلیدی میسر نمی باشد و باید علاوه بر قوانین تکنیکال موارد بیشتری را نیز مد نظر قرار دهیم.

کیفیت محتوا، نحوه جذب مخاطب، شناخت درست از بازار هدف و نیازهایشان و استفاده از رسانه های اجتماعی براساس استراتژی های برندینگ اینترنتی نه تنها به بهبود SEO و افزایش رنک سایت شما کمک می کند، بلکه باعث رشد و ارتقا برند شما در فضای مجازی نیز خواهد شد.

یادمان باشد که SEO یعنی بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر وتنها به بهینه سازی وب سایت ختم نمی شود.

بنابراین  تمام عواملی را که منجر به بهینه سازی و افزایش اعتبار برندتان در فضای مجازی توسط موتورهای جستجوگر می شود را مد نظر قرار دهید.

  • ۹۵/۱۱/۳۰
  • مهرا ریحانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی